הקורס המעשי והמקיף להכנה ללידה

hachana_buttonהלידה היא אחת החוויות המשמחות והמופלאות ביותר. יחד עם ההתרגשות והציפייה לקראתה, עשויים לעלות גם פחדים וחששות. הידע הנגיש (ולעיתים עודף...) בספרות ובאינטרנט, והמחשבה על הבלתי צפוי בלידה, עשויים לעורר בלבול ולחץ. סיפורי הלידה מסביב רבים, ולא תמיד תורמים לחיזוק הביטחון בגופה של האישה ללדת. הכנה משמעותית ומקיפה לקראת הלידה תסייע להפיג את החששות, תאפשר לכם להגיע ערוכים ורגועים ללידה, ותגדיל את הסיכוי לחוויה חיובית וטובה.

לשם כך, אני מזמינה אתכם להצטרף לקורס הכנה ללידה בהנחייתי - קורס חווייתי ומקיף, המרכז את כל התכנים החשובים.

למי מיועד הקורס?

קורס ההכנה ללידה מיועד לנשים ולזוגות לקראת לידה ראשונה או לקראת לידה חוזרת, המעוניינים לקבל ידע מקצועי, מעודכן ומעמיק או לרענן את הידע שיש להם.

הקורס מומלץ גם לנשים או זוגות שעברו קורס רגיל של קופת חולים או בית חולים ומעוניינים להתכונן ללידה בצורה מעשית ומקיפה יותר.

על מה נדבר בקורס ההכנה ללידה
  • איך להתכונן לכל סוג של לידה? – לידה טבעית ללא התערבות רפואית, לידה עם משככי כאב, לידה עם זירוז, לידה מכשירנית וניתוח קיסרי.
  • מתי לצאת לבית החולים ואיך מתמודדים עם צירי הלידה?
  • מה תפקידו של בן הזוג/המלווה ואיך הוא יכול לסייע בכל התהליך?
  • כיצד להיות פעילים בלידה ולקדם אותה בכוחות עצמכם באמצעים שאינם תרופתיים (כל השיטות הטבעיות)?
  • נכיר מונחים רפואיים, את נהלי בתי החולים ומה ההבדלים בין בתי החולים השונים, ונלמד כיצד לעבוד בשיתוף פעולה עם הצוות הרפואי בתקשורת נעימה ומקדמת.
  • נתרגל תנועתיות בלידה, תנוחות לזמן הצירים, נשימות ועיסויים.
  • נבין כיצד לשמור על רצפת האגן ועל הפרינאום מפני קרעים וחתכים, ונלמד כיצד ללחוץ בשלב השני של הלידה באופן יעיל ובריא.
  • הקורס יכין אתכם רגשית ומנטאלית ללידה ולראשית ההורות. בקורס תקבלו מידע מקצועי ומפורט שיאפשר לכם להכיר לעומק את כל אפשרויות הבחירה שיש בלידה ואחריה, ואת הכלים לבדוק ולבחור מה הכי נכון ומתאים בשבילכם – עבור כל אחד מכם בנפרד, ועבור שניכם כזוג וכמשפחה
  • בנוסף, נתכונן לקראת ההנקה והימים הראשונים לאחר הלידה.

בסיום כל מפגש תקבלו במייל סיכומים, קישורים לסרטונים והפניה לחומר קריאה נוסף.

במה שונה הקורס שלי מקורסים של קופות החולים או בתי החולים?
  • קורס ההכנה ללידה שאני מנחה אינו נערך מטעם קופת חולים או בית חולים כלשהו. בשל היותו חיצוני לממסד הרפואי תקבלו מידע אובייקטיבי ובלתי תלוי, תלמדו על זכויותיכם בלידה ואחריה, ותוכלו להשוות בין הנהלים והתנאים בבתי החולים השונים.
  • הקורס הקבוצתי שאני מנחה נערך בקבוצות קטנות ואינטימיות של כ6 זוגות, על מנת שאוכל לתת לכם יחס אישי ומענה לשאלותיכם.
  • בחלק המעשי בקורס כל המשתתפים מתרגלים תנועתיות, תנוחות לזמן הצירים, נשימות ועיסויים. חשוב לי שתתנסו בעצמכם, תחוו ותרגישו, כדי שבזמן הלידה תוכלו להשתמש ביעילות בכלים שתקבלו.
  • הקורס הקבוצתי שלי מועבר בסביבה שאינה רפואית. הקורס מתקיים בסטודיו יעודי, מוקפד ומאובזר, באווירה רגועה ונעימה, כשלנוחיותכם מגוון אפשרויות ישיבה – כסאות, מזרונים וכדורי פיזיו.
  • אני רואה חשיבות רבה בליווי אישי שלכם לאורך כל הדרך. תוכלו להתייעץ איתי בכל נושא, לשאול כל שאלה ולקבל חיזוק ותמיכה גם מעבר לשעות הקורס, לאחר שהקורס מסתיים, בתקופה שלאחר הלידה, ולהיעזר בי בייעוץ הנקה.
ומה אם את לא מתכננת לידה טבעית?

הקורס שלי מכין לכל סוגי הלידות, כך שגם אם את מתכננת לקבל אפידורל כמה שיותר מהר או שהחלום שלך הוא לידה טבעית, הקורס מתאים ומיועד עבורך.

בקורס נלמד על כל האפשרויות, התרופתיות והלא תרופתיות בלידה, וכמובן שעל האפידורל. נבין כיצד להשתמש באפידורל, כך שתוכלי ליהנות ממנו ולמזער את תופעות הלוואי האפשריות על הלידה וההנקה. נלמד מה חשוב לשאול את הצוות לפני שמקבלים אפידורל, כיצד ניתן לקדם את הלידה תחת השפעת אפידורל, ומה הדגשים המיוחדים ללידה עם משככי כאבים.
חשוב לי שכל הנשים אותן אני מכינה ללידה יקבלו את המידע הזה, גם אם הן מצהירות שהן לא מעוניינות להשתמש באפידורל, למקרה שבלידה יבחרו אחרת. חשוב שתגיעו ללידה עם ראש פתוח ומחשבה גמישה, כיוון שלא פעם מהלך הלידה מחייב שינוי בתכנית הלידה המקורית. הקורס שלי יכין אתכם למגוון האפשרויות בלידה ותקבלו את הכלים לעבודה עם סוגי לידות שונים ומצבים שונים.

ומה אם בעלך לא רוצה לבוא לקורס?

עד לפני כמה עשורים בני הזוג לא נכנסו לחדר לידה. היום, בן הזוג הוא חלק בלתי נפרד ושותף פעיל בהיריון, בלידה ובהורות, וברוב המקרים הוא מלווה את היולדת במהלך הלידה. לא פעם בני הזוג מרגישים נבוכים, לא בטוחים מה תפקידם בלידה ובמה הם יכולים לעזור, הרי את זו שיולדת. בהנחה שבן זוגך ילווה אותך בלידה, כדאי שגם הוא יעבור הכנה לקראתה, כדי שהחוויה תהיה טובה יותר עבור שניכם.

בן זוגך ילמד בקורס מה תפקידו בלידה, וכיצד להיות יעיל ומועיל עבורך. נלמד איך הוא יכול לסייע לך בכל התהליך: לתמוך בך פיזית ורגשית, לסייע בקידום הלידה בשינוי תנוחות ותנועתיות, עיסויים ונשימות, לומר מילים מחזקות ומעודדות, לעזור בתקשורת עם הצוות הרפואי, וכיצד, בדרכים פשוטות, הוא יוכל ליצור אוירה נעימה, תומכת ומאפשרת עבורך. גם בהנקה יש לבן זוגך תפקיד - הידע העדכני והכלים שיקבל בקורס יאפשרו לו לסייע לך, לתמוך בבחירותיך ולתרום להצלחת ההנקה.

השתתפות בן זוגך בקורס תאפשר לכם תאום ציפיות ושיח על הדברים שחשובים לכם, ותוכלו לבדוק מה הכי נכון ומתאים עבורכם.

מלבד זאת, קורס ההכנה ללידה הקבוצתי אינו מיועד רק לזוגות, ויש נשים שמגיעות לבד. אם מכל סיבה שהיא לא יתאפשר לבעלך לקחת בו חלק, תוכלי לבוא לקורס בעצמך או יחד עם מי שתלווה ותתמוך בך בתקופה שלאחר הלידה – אמך, או אחותך או חברה טובה.

ומה אם את לא מתחברת לקורס בקבוצה? או המועדים של הקורס הקבוצתי לא מתאימים לך?

קורס הכנה ללידה פרטי, אחד על אחד, ייתן לכם מענה מצוין אם אתם לא מתחברים לקורס הכנה ללידה בקבוצה עם זוגות נוספים, או שלוח הזמנים של קורס קבוצתי רגיל לא מתאים לכם.

בקורס הכנה ללידה פרטי תיהנו מאותם התכנים, אותו הידע המקיף והמעשי כמו בקורס הקבוצתי, תוך גמישות והתאמה ללוח הזמנים שלכם. הקורס הפרטי מתקיים בביתכם, באזור חיפה, קריות וחוף הכרמל.

פרטים נוספים על קורס הכנה ללידה פרטי אפשר למצא כאן.

מתי כדאי להתחיל קורס קבוצתי?

מומלץ להתחיל קורס הכנה ללידה קבוצתי בין השבועות 26-32.

מומלץ להירשם לקורס קבוצתי כבר משבוע 20 כדי לשריין את מקומכם בקבוצה.

אם את מצפה ללידת תאומים או שיש אפשרות שתלדי לפני שבוע 37, כדאי להתחיל את קורס ההכנה ללידה מוקדם יותר.

איך זה עובד?

קורס הכנה ללידה קבוצתי כולל 4 מפגשים לפני הלידה, כל מפגש נמשך כשעתיים. המפגשים מתקיימים אחת לשבוע בשעות הערב באווירה אינטימית ונינוחה, מתובלת בהומור. במהלך המפגשים תוכלו ליהנות מפינת קפה / תה וכיבוד קל.

הקורס הקבוצתי מתקיים ב"סטודיקו – בית לאמנות התנועה", רח' פלימן 8, מרכז קסטרא, חיפה.

החניה במקום בחינם והנגישות לסטודיו קלה וללא מדרגות.

חלק מקופות החולים ומביטוחי הבריאות הפרטיים מציעים השתתפות בהוצאות על קורס הכנה ללידה, כדאי לכם לבדוק.

מתי נפתחים הקורסים הקרובים?

יום ד' 14/12 - מיועד לתל"מ ינואר - מרץ

 

יש לך שאלות נוספות? רוצה להירשם לקורס?

את מוזמנת ליצור קשר פה או להתקשר 0507606716


חומר קריאה נוסף שעשוי לעניין אותך:

איך בן הזוג יכול לעזור בלידה ובהנקה

מה לקחת בתיק לחדר לידה

איך מטפלים בחתך ובתפרים

כאן תוכלי לברר מידע על תרופות המותרות בהיריון

 

kurs_makif

 

משפחות ממליצות